Prosedur kosmetik untuk peremajaan wajah

Prosedur untuk peremajaan kulit

Pada masa ini, klinik menawarkan pelbagai jenis prosedur peremajaan wajah kosmetik. Setiap daripada mereka mempunyai ciri khusus, kelebihan dan kekurangannya sendiri. Bagaimanapun, pakar mengenal pasti beberapa teknik yang dipercayai lebih berkesan dan popular di kalangan pesakit.

Prosedur salon menghentikan proses penuaan, memulakan mekanisme pembaharuan kulit semula jadi dan membolehkan anda kekal muda untuk masa yang lama.

Hanya pakar kecantikan yang mahir akan mencadangkan prosedur yang sesuai, ia boleh menjadi prosedur perkakasan yang terkenal atau teknik eksklusif.

Untuk mencapai kesan anti-penuaan yang mampan dalam senjata pakar, terdapat kosmetik perkakasan yang telah dicuba dan diuji, berkesan dan berpatutan, selama bertahun-tahun. Pilih pilihan terbaik untuk kulit anda dan ia akan berterima kasih kepada anda!

Rawatan peremajaan wajah yang paling berkesan

Pakar kecantikan mengenal pasti beberapa prosedur peremajaan wajah yang paling berkesan yang dianggap paling berkesan dan direka untuk kumpulan umur yang berbeza.

Kupas

Ini adalah teknik yang membuang sel-sel mati dari epidermis, yang membantu mengaktifkan proses penjanaan semula dan peremajaan. Ini melicinkan dan mengimbangi kulit serta meningkatkan ketegasan dan keanjalannya.

Adalah disyorkan untuk mula membetulkan perubahan berkaitan usia pada muka menggunakan prosedur bukan pembedahan - suntikan, mengelupas, teknik perkakasan.

Sekiranya kesan yang diingini tidak berlaku, anda boleh menggunakan campur tangan pembedahan invasif minimum.

Adalah lebih baik untuk menggunakan pembedahan sepenuhnya untuk mengetatkan kontur muka hanya dalam kes yang sukar kerana tempoh pemulihan yang panjang.

Secara kimia

Mekanisme tindakan ini adalah berdasarkan pembentukan pembakaran terkawal melalui penggunaan asid sintetik atau semulajadi. Ini membantu mengaktifkan penjanaan semula sel, meningkatkan pengeluaran elastin dan gentian kolagen, meningkatkan peredaran darah dan mengoksigenkan tisu.

Perjuangan menentang perubahan berkaitan usia pada wajah adalah salah satu bidang kosmetik terkemuka.

Semua kaedah yang dibangunkan untuk tujuan ini boleh diringkaskan dalam beberapa kumpulan: pengelupasan, prosedur perkakasan (peremajaan foto, biorevitalisasi, terapi ozon, pengangkatan frekuensi radio), suntikan bahan bioaktif, urutan dan myostimulation.

Pada masa yang sama, pori-pori terbuka dibersihkan dan diketatkan, kelegaan dan tona kulit menjadi sekata dan kedutan berkurangan.

Bergantung pada keterukan perubahan yang berkaitan dengan usia, kulit kimia cetek, sederhana atau dalam boleh digunakan.

kerator mengawal selia

Ia ditetapkan untuk jenis kulit berminyak dan dianggap sebagai prosedur cetek. Terima kasih kepada komponen yang membentuk komposisi, anda boleh menghilangkan masalah seperti pigmentasi, keradangan, jerawat, pori-pori membesar, ekspresi muka dan kedutan bersaiz sederhana.

Asas pengelupasan tersebut adalah asid hyaluronik dan salisilik, koktel vitamin, ekstrak tumbuhan, hormon semulajadi, sebatian yang mengandungi zink.

Untuk mencapai kesan yang diingini, disyorkan untuk melengkapkan keseluruhan kursus, yang terdiri daripada 7-10 prosedur.

Microdermabrasion

Kristal berlian daripada potongan yang sesuai digunakan untuk membuang tisu mati. Ini bermakna urutan vakum boleh dijalankan pada masa yang sama. Ini membersihkan kulit secara menyeluruh dan mengaktifkan proses pembaharuan intensif.

Bergantung pada jenis kulit, salah satu daripada 10 lampiran yang tersedia, setiap satu dengan saiz zarah tertentu, boleh digunakan.

Setelah kulit sembuh sepenuhnya, hasil seperti menegangkan, melicinkan, melegakan dan melicinkan kedutan dicatat.

Kaedah perkakasan

Ini adalah manipulasi kosmetik yang dijalankan menggunakan peranti khas.

Photorejuvenation

Kulit terdedah kepada denyutan cahaya yang menembusi lapisan dalam dermis. Ini menggerakkan proses semulajadi penghasilan kolagen, yang menghalang dan menghentikan perubahan berkaitan usia daripada berlaku pada masa hadapan. Kedutan dilicinkan dan kulit wajah bertambah baik.

Di samping itu, photorejuvenation membolehkan anda menghilangkan keburukan seperti jerawat dan rangkaian kapilari yang jelas.

Biorevitalisasi

Ini adalah satu lagi jenis prosedur perkakasan untuk peremajaan wajah oleh pakar kecantikan. Asid hyaluronik digunakan untuk mengetatkan, yang disuntik ke dalam lapisan kulit atau dengan tindakan peranti khas.

Yang paling popular adalah kaedah invasif minimum - iontophoresis, magnetophoresis, cryotherapy dan terapi laser, serta penggunaan oksigen.

Terapi ozon

Manipulasi kosmetik jenis ini membekalkan dermis dengan campuran oksigen dan ozon, yang disuntik dengan bantuan suntikan. Hasilnya ialah peningkatan dalam peredaran darah, pecutan metabolisme pada peringkat sel dan penghasilan kolagen dan elastin sendiri.

Selepas prosedur sedemikian, rangka otot diperkuatkan, kedutan terlicin, keanjalan dan tona kulit kembali sihat.

HF mengangkat

Prosedur ini dibenarkan selepas 25 tahun. Walau bagaimanapun, umur optimum ialah 35-55 tahun. Kawasan masalah dipengaruhi oleh gelombang radio yang membekalkan otot dan tisu lembut dengan tenaga haba melalui lapisan luar. Apabila dipanaskan, lapisan kulit mula mengecut, yang mencetuskan penghasilan gentian kolagen.

Terima kasih kepada teknik ini, peningkatan dalam nada kulit, kehilangan garis ekspresi dan kelemahan kontur diperhatikan. Kelebihan utama kaedah ini adalah keselamatannya, bebas daripada kesakitan dan ketiadaan proses keradangan.

Suntikan

Terapi suntikan juga merupakan salah satu kaedah peremajaan wajah kosmetik yang popular dan berkesan. Ini boleh menjadi pengenalan bahan aktif dan koktel vitamin, toksin botulinum, pengisi, sel stem atau benang khas ke dalam lapisan kulit.

Hasil manipulasi sedemikian dicapai dengan cepat. Prosedur ini biasanya tidak dikaitkan dengan kesakitan yang teruk, tetapi anestesia boleh digunakan jika ambang kesakitan adalah rendah atau jika jenis kulit sensitif.

urut LPG

Kulit dipengaruhi oleh peranti khas yang melakukan pergerakan cubitan vakum. Dari segi teknik pelaksanaan, manipulasi sedemikian adalah serupa dengan urutan manual, tetapi kesan yang pertama akan menjadi lebih tinggi.

Ia ditetapkan untuk menghilangkan kedutan, kedutan, dagu berganda, untuk menegangkan kawasan mata dan memulihkan bujur wajah yang jelas.

Jika anda tidak mengabaikan terapi sokongan, hasil yang diperoleh akan bertahan selama enam bulan.

Myostimulation

Kaedah ini berdasarkan tindakan arus elektrik yang menyumbang kepada pengecutan otot. Ini meningkatkan peredaran darah, menormalkan proses metabolik, meningkatkan warna kulit dan menghilangkan kedutan.

Untuk mendapatkan hasil maksimum, kursus 10-15 prosedur ditetapkan. Perubahan positif akan ketara selepas sesi ke-4.

Myostimulation ditunjukkan untuk wanita selepas umur 45 tahun. Walau bagaimanapun, dengan tanda-tanda tertentu ia juga boleh dijalankan pada usia yang lebih awal.

Mana antara prosedur peremajaan kosmetik yang lebih baik untuk dipilih, hanya pakar yang akan memberitahu anda. Dengan berbuat demikian, dia sentiasa mengambil kira keterukan masalah yang berkaitan dengan perubahan berkaitan usia, umur pesakit, ciri-ciri organisma dan hasil yang diinginkan. Di samping itu, apabila memilih teknik, anda harus sentiasa mengambil kira aspek positif dan negatifnya, serta kehadiran kontraindikasi dan kesan sampingan. Untuk mengelakkan komplikasi, disyorkan untuk menghubungi hanya klinik yang terbukti di mana pakar kecantikan berpengalaman bekerja, serta mengikuti semua preskripsi dalam tempoh selepas rawatan.